چشم انداز خانه های هوشمند در حال انفجار است و توسط نسل جدیدی از بلندگوهای هوشمند ، لامپ های متصل ، قفل های هوشمند و اپلیکیشن خانه هوشمند موارد دیگر هدایت می شود. با رشد گزینه های دستگاه های متصل و پایین آمدن قیمت ، مصرف کنندگان به سرعت با فناوری هوشمند خانه های خود را مجهز می کنند.

بر اساس اعلام Canalys ، فروش سالانه بلندگوهای خانگی هوشمند سالانه تنها به 56.3 میلیون دلار رسیده است. در حالی که این روند سریع صعودی به نفع شرکتهای دستگاهی است که این سخت افزارها را می فروشند ، یک فرصت بسیار مهمتر در خانه هوشمند وجود دارد.

با نصب هر دستگاه جدید و خودکارتر شدن متر مربع از خانه ، ارائه خدمات و تجربیاتی در خانه که قبلاً تصور نمی شدند امکان پذیر می شود. هنگامی که به طور کلی مشاهده می شود ، این بلندگوها ، لامپ ها ، قفل ها ، دوربین ها ، سوئیچ ها و لوازم متصل به منزله یک پلت فرم کاملاً جدید برای مصرف کننده هستند که شرکت ها می توانند از طریق آن اپلیکیشن و خدمات ابتکاری را توسعه دهند.

همزمان با ظهور فناوری ها برای تلفیق همه این دستگاه های متصل ، خانه هوشمند یکی از بزرگترین فرصت ها از زمان راه اندازی فروشگاه اپلیکیشن را نشان می دهد. به عنوان مدیر عامل شرکت Yonomi ، یك شركت اینترنت اشیا كه برای ایجاد تجارب عالی در خانه های هوشمند در سال 2013 تاسیس شدم ، از نزدیک می بینم كه چگونه اپلیکیشن خانه هوشمند از قبل بر روی بزرگترین بخشهای اقتصاد ما تأثیرگذار است.

 اپلیکیشن خانه هوشمند و تخفیف بیمه

صنعت بیمه ، که سریعاً پتانسیل گسترده اپلیکیشن خانه هوشمند را می بیند ، سالهاست در حال تولید محصولات و خدمات جدیدی است که با دستگاه های متصل ادغام می شوند.

به عنوان مثال ، ایالت مزرعه تخفیف محصولات بیمه را برای خانه هایی که دوربین های هوشمند و سنسورهای تایید شده نصب کرده اند ، آغاز کرده است. ایالت مزرعه می داند که اگر مشتری از این دستگاه های امنیتی DIY استفاده می کند ، مشخصات ریسک وی کاهش می یابد ، بنابراین این شرکت شروع به به روزرسانی خدمات خود جهت کار همزمان می کند.

سایر شرکت های بیمه مشوق هایی را برای نصب ترموستات Nest و ردیاب دود متصل ارائه می دهند. همه این شرکت های بیمه می بینند که با ساخت محصولات و خدماتی که مستقیماً با اپلیکیشن خانه هوشمند ادغام می شوند ، می توانند سطحی از امنیت و پس انداز را فراهم کنند که پیش از این تصور نمی شد.

شرکت های مخابراتی بی سیم و ارائه دهنده خدمات اینترنت

شرکت های مخابراتی بی سیم و ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) این امکان را دارند که با ساختن برنامه ها و سرویس هایی که با خانه هوشمند سازگار هستند ، ارزش فوق العاده ای را به مشتریان خود ارائه دهند.

به عنوان سازندگان “لوله ها” که ارتباط را به خانه ها ، مشاغل ، وسایل نقلیه و تلفن های هوشمند ما می رسانند ، مخابرات در بهترین موقعیت برای ساخت برنامه هایی برای مشتریان خود هستند که خانه هوشمند را از راحتی جزئی به یک بستر تحول آفرین تبدیل می کنند.

تصور کنید که ISP شما می تواند در داشبوردی مناسب درباره امنیت خانه ، مصرف انرژی و استفاده از داده ها ، آمار مفیدی را به شما ارائه دهد. یا ، اگر می توانستید از طریق یک برنامه ، خانه خود را روی کاناپه اتاق نشیمن خود نشسته باشید یا منتظر دروازه فرودگاه بین المللی توکیو باشید ، می توانید کل خانه خود را کنترل کنید؟

فناوری کمکی ، مراقبت های بهداشتی و سن در محل

در حالی که ایده خانه ای که بتواند به نیازها و مشخصات دقیق شما بدون توجه به جایی که در جهان هستید سازگار باشد ، برای برخی راحتی فوق العاده ای به نظر می رسد ، اما برای دیگران این یک ضرورت مطلق است. همین وسایل خانه هوشمند که امروزه از سوی مصرف کنندگان بازارهای گسترده مورد استفاده قرار می گیرند ، حس جدیدی از استقلال را به کسانی می دهند که برای ادامه زندگی روزمره خود به کمک در خانه نیاز دارند.

چه آنها که معلول متولد می شوند ، چه جانبازانی که می خواهند زندگی عادی خود را به دست آورند یا افراد مسنی که مایلند در جای خود پیر شوند ، فناوری خانه هوشمند فرصت های تحرک و آزادی را فراهم می کند.

در بسیاری از موارد ، قابلیت کمکی مورد نیاز را می توان توسط دستگاه های مدرن ، ارزان قیمت و خارج از قفسه ارائه داد. با این حال ، صنعت فاقد برنامه های اختصاصی است که شروع کار خود را برای سالمندان و دیگران ساده و شهودی می کند.

برای شرکت ها و استارتاپ هایی که می خواهند نسل جوان و پرمخاطره کودک را کاملاً مستقل سازند ، خدمات خانه هوشمند فرصتی عظیم است.

مدیریت انرژی

همانطور که تغییرات آب و هوایی به یک واقعیت زندگی تبدیل می شود و کاهش سوخت های فسیلی بسیار مهم می شود ، مدیریت کارآمد انرژی در خانه عامل اصلی در اهداف پایداری خواهد بود. خانه هوشمند نمایانگر نقطه روشن در این انتقال به آینده ای تمیزتر است.

از زمانی که ترموستات Nest و Ecobee (هر دو با Yonomi ادغام می شوند) بر روی دیوارهای ما ظاهر می شوند ، صاحبان خانه لذت (و صرفه جویی در هزینه) یک سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند را تجربه کرده اند. با در نظر گرفتن عواملی مانند عادتهای روزمره خانگی ، پیش بینی آب و هوا و ساعات اوج تقاضا ، ترموستات های هوشمند می توانند سیستم HVAC را در صورت عدم نیاز خاموش و در زمان کارآمدتری از روز آن را اجرا کنند.

اما لوازم دیگر چطور؟ سیستم گرمایشی و سرمایشی از تنها گراز انرژی در خانه دور است.

با استفاده از دستگاه های هوشمند ، از جمله پلاگین ها و سوئیچ های هوشمند ، این فرصت وجود دارد که مدیریت انرژی هوشمند را در کل خانه ایجاد کنید. اپلیکیشن خانه هوشمند را می توان در حجم انبوه توسعه داد که به طور هوشمند به خشک کن ، ماشین ظرفشویی ، آبگرمکن ، پلاگین هیبرید و موارد دیگر می گویند چه موقع در زمان ایده آل روشن و خاموش شود.

یک راه حل که تمام کارها را به صورت خودکار انجام می دهد – حتی به یاد داشته باشید وقتی همه برای روز حرکت می کنند چراغ ها را خاموش کنید – می تواند تأثیر خارق العاده ای در قبض های انرژی در سراسر جهان داشته باشد.

کدام شرکت ها راهگشا خواهند بود؟

همانطور که شرکت های بزرگ و کوچک در بالای این پلت فرم جدید اپلیکیشن خانه هوشمند شروع به ساخت خدمات می کنند ، روابط ما با محیط ما به طرق غیرمنتظره و باورنکردنی تغییر خواهد کرد.

با دستیابی به توانایی کنترل خانه از هرجای دنیا ، خانه های ما راحت تر و راحت تر می شوند. با حفظ توانایی زندگی مستقل با افزایش سن یا از کارافتادگی ، دسترسی به آنها بیشتر خواهد شد. همچنین با یادگیری کارآیی بیشتر انرژی و آب در مصرف انرژی و آب ، آنها پایدارتر می شوند. در نهایت ، هر فضای زندگی ما ساکن می شود هوشمند و شخصی می شود.

تنها سوال باقیمانده این است: از کدام شرکتها بعنوان شرکتهایی که پیشگام بودند ، یاد می شود؟

منبع : نشریه فوربز