تجهیزات هوشمند خانگی

مهمترین تجهیزات از قبیل لامپ‌ها، قفل‌ها، ترموستات‌ها، دوربین‌ها و دیگر تجهیزات هوشمند خانه که شما می‌توانید با آیفون، آیپد، اپل تی‌وی یا هوم‌پاد کنترل کنید!

اپل همیشه نگاه نزدیکی به تجهیزات هوشمندسازی خانه با نام HomeKit داشته است، اما با منتشر شدن اسپیکر جدید HomePod که دارای قابلیت سیری شده است، اکوسیستم هوشمندسازی اپل درهای خودش را به روی کمپانی‌های بیشتری برای همکاری باز کرده است. این وسایل برای کار با محصولات اپل مانند آیفون، آیپد، اپل تی‌وی یا هوم‌پاد ساخته شده‌اند.

با در نظر گرفتن این مطلب، شاید این سوال برای شما بوجود بیاید که بهترین تجهیزات که به HomeKit اپل وصل می‌شوند کدامند. وسایلی که قرار است با محصول آینده اپل در نوامبر یعنی هوم‌پاد هم کار کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید این اسپیکر هوشمند را خریداری کنید، می‌توانید با استفاده از آن قفل‌های خانه خود را کنترل کنید، لامپ‌ها را خاموش و روشن نمایید، گرمایش خانه را تنظیم کنید و همگی این کارها را بدون استفاده از دست انجام دهید.

HomeKit چیست؟

هوم‌کیت برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در مراسم WWDC ماه جوئن معرفی شد، و در WWDC 2016 اپل از اپ جدید Home رونمایی کرد، که در iOS 10 ظاهر شده بود. اپ هوم را در آیفون خود باز کرده و کنترل تمامی محصولات هوم‌کیت را در دست بگیرید.

هوم‌کیت فریم‌ورک انحصاری اپل، برای سازندگان و توسعه‌دهندگان ساخته شده تا با استفاده از آن محصولات اپل را به ریموت خانه هوشمند تبدیل کنند. با استفاده از کارکرد این برنامه می‌توانید محصولات هوشمندسازی خانه را از طریق اپ‌های iOS و سیری کنترل کنید.

اپلیکیشن Home در آیفون چیست؟

هوم یک برنامه ساخته شده توسط اپل است که بر روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ به صورت پیش فرض نصب شده و به شما اجازه می‌دهد تمام محصولات هوم‌کیت را کنترل کنید. با استفاده از این اپ می‌توانید قسمت‌های مختلف خانه را کنترل کرده و یا مجموعه‌ای از دستورات را برای آن تعریف کنید.

به عنوان مثال مجموعه‌ای از دستورات را برای فرمان خارج شدن از خانه تعریف کنید تا لامپ‌ها خاموش و درب‌ها قفل شوند. برنامه هوم با قابلیت سیری نیز کار می‌کند و با استفاده از سیری می‌توانید با گفتن پیغام شب بخیر به هنگام خواب،  چراغ‌ها را خاموش کرده و درب بیرونی را قفل کنید و حتی هنگامی که در ماشین و جلوی درب هستید از این گونه فرمان ها استفاده کنید.

HomePod چیست؟

هوم‌پاد اسپیکر هوشمند متصل به سرویس سیری است که برای رقابت با محصولات اکوی آمازون و گوگل هوم، که با استفاده از الکسا و گوگل اسیستنت کار می‌کنند، به بازار خواهد آمد.

در حال حاضر مشخص نیست که هوم‌پاد قابلیتی خواهد داشت که آیفون و آیپد آن را نداشته باشند یا خیر، اما چیزی که مهم است راحتی استفاده از فرمان‌های صوتی در هر نقطه از خانه شما از طریق هوم پاد است.

هوم‌پاد تا ماه دسامبر ۲۰۱۷ به بازار نخواهد آمد و با قیمت ۳۴۹ دلاری از رقبای خودش هم گران‌تر است. چیزی که می‌تواند به دلیل استاندارد بالای کیفیت صدای محصولات اپل باشد.

بهترین دستگاه‌های هوشمند برای اپل هوم کدامند؟

همه دستگاه‌های هوشمند سازی خانه قرار نیست با هوم‌کیت و اپ هوم اپل کار کنند. بهتر است هنگام خرید این محصولات به آرم زرد رنگ سازگار-با-هوم‌کیت دقت کنید. این مشخص می‌کند که آن دستگاه با اپ هوم اپل کنترل خواهد شد.

تجهیزات هوشمند

تجهیزات هوشمند

ما لیستی از بهترین محصولاتی که با هوم‌کیت اپل کار می‌کنند را در پایین آورده‌ایم، سایر آنها را می‌توانید در بخش لوازم جانبی وبسایت فروشگاه اپل مشاهده کنید:


چراغ LED رنگی هوشمند مدل  Hue Bloom

تجهیزات هوشمند

تجهیزات هوشمند

محصولی که می بینید یک چراغ رنگی مبتنی بر LED است که علاوه بر مصرف کم، میتوان آنرا به صورت کاملا هوشمند از طریق تلفن همراه و تبلت، کنترل کرد. با کمک این محصول میتوانید تا 16 میلیون رنگ متفاوت را در محیط منزل داشته باشید و به راحتی آن را در هر جایی قرار دهید.

 

قابلیت اتصال به شبکه خانگی از طریق Wi-Fi

طیف رنگ گسترده (16 میلیون رنگ)

قابلیت کنترل از راه دور بوسیله دستگاه های هوشمند

قابلیت اتصال به Philips Hue bridge و کنترل آن به همراه 50 دستگاه دیگر سری Hue

مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی

قابل نصب در هر جایی از خانه

مجهز به لامپ های LED با مصرف بسیار کم و طول عمر بالا

سازگار با iPhone, iPad, Amazon Alexa

 

راهبرد هوشمند گرین