خانه هوشمند

در سال های اخیر, قوانین تکنولوژی در خانه ها تغییرات بزرگ و سریعی داشته است . ما راه زیادی را برای دسترسی به تلفن و کامپیوتر خود طی میکردیم ولی بعد از آن تلفن های همراه هوشمند , تبلت ها , لپ تاپ ها و تجهیزاتی ار این قبیل کار را برای ما راحتتر کرده و نقش بزرگی را در زندگی ما ایفا می کنند.

امروزه موج جدیدی از تکنولوژی به نام (IoT) یا همان اینترنت اشیاء , زندگی ما را در بر گرفته و یکی از سوالاتی که در این راستا مطرح میشود این است که چه چیزی تجهیزات را هوشمند می کند.

خانه هوشمند/ راهبرد هوشمند گرین

یکی از اهداف هوشمند سازی تجهییزات , بالابردن امنیت و سلامت می باشد . آقای جو کولیسترا, آرشیتکت در مرکز تحقیقات طراحی در دانشگاه کانزاس , مقاله ای از دیدگاه خود درباره خانه هوشمند در مجله آتلانتیک منتشر کرده برای امنیت و سلامت ساکنین. او در این مقاله به دیوارهایی با سنسورهای حرکتی , سطح زمینی که بتواند مشکلات حرکت را در افراد سالخورده تشخیص دهد و سرویس های بهداشتی که بتوانند با آنالیز بایوشیمی از سلامت افراد به دکتر مربوطه اطلاع دهد , پرداخته است.

با تعریف دوباره تکنولوژی به نظر میرسد که هوشمند سازی به پختگی قابل قبولی در این زمان برای سرمایه گذاران این تکنولوژی رسیده است اما مسیر بسیار دشوار و غیر قابل پیشبینی برای پیشرفت سرمایه گذاران و کار آفرینان این تکنولوژی وجود خواهد داشت.

بزودی ما توقع بیشتری از خانه هوشمند خود در راستای سلامت و امنیت مانند صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی آن ,زیر نظر گرفتن سلامت افراد و سحولت در انجام کارهای خانه , خواهیم داشت.

در خانه های هوشمند , افراد سالخورده بیشترین منفعت را از تجهیزات هوشمند میبرند ولی یکی از مشکلات برای این افراد , یادگیری برای طرز استفاده از این تجهیزات می باشد که این موضوع به مرور زمان از بین میرود.

امروزه شرکت های مختلف هوشمند سازی , به جای استفاده از دوربین داخل منازل از سنسور های حرکتی استفاده میکنند این به خاطر صرف جویی در هزینه های هوشمند سازی نمیباشد بلکه به دلیل امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی افراد از هکرها و افراد سوء استفاده گر میباشد.

با افزایش سریع جمعیت , پیشرفت تکنولوژی در زمینه روبات ها , (IoT) رابطه اشیا , صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف انرژی راهکار های مهمی در اقتصاد و پشتیبانی از جامعه می باشد.

هم سو شدن با تکنولوژی های آینده

زمان نقش بسیار مهمی در تکنولوژی را ایفا می کند . برای آن دسته از سرمایه گذارانی که در صنعت هوشمند سازی فعالیت میکنند , هم سو شدن با تکنولوژی در آینده و سحولت در پیشرفت در آن 3 شرط زیر را در بر میگیرد.

1- استفاده از غریزه نیاز به امنیت

در هر سن و شرایطی نیاز به امنیت از دغدغه های ذهنی تمامی افراد به شمار می آید. امن نگه داشتن حریم خصوصی افراد با استفاده از تکنولوژی میتواند وسیله خوبی برای جلب رضایت آن ها باشد . استفاده از نیاز های روزمره مصرف کننده میتوانند اهرم و وسیله بسیار خوبی برای پیشرفت کار و باقی ماندن در مسیر تکنولوژی باشد.

2- گشتن به دنبال معماران و طراحان خلاق و حرفه ای

پیدا کردن و استفاده از طراحان و معماران خلاق و مدرن می تواند شما را در مسیر تکنولوژی و هوشمند سازی جلو ببرد . برای آن دسته از طراحانی که به صورت سنتی و قدیمی کار را انجام میدهند , استفاده از این تغییرات می تواند گامی بزرگ و دشوار باشد . این تغییرات و نیاز به آن ,هنوز برای خیلی از افراد غیر قابل درک می باشد.

3- یک مدل کسب و کار مبتنی بر مجوز را در نظر بگیرید

ثبت یک محصول و داشتن مجوزهای مربوط به آن یا داشتن حق امتیاز می تواند شمارا از رقبای خود در این بازار ناهموار متمایز و شما را تبدیل به یک برند با کیفیت کند.

 

راهبرد هوشمند گرین