دفتر هوشمند چیست؟

وقتی دفتر یا سازمانی در اطراف مجهز به دستگاه های IOT باشد و به اینترنت متصل باشد ، می توانیم آن را مکانی هوشمند بدانیم. در یک دفتر هوشمند ، دستگاه های هوشمندی که به اینترنت متصل هستند ، یک اکوسیستم هوشمند ایجاد می کنند که می توانیم وضعیت کار را با آنها مدیریت ، نظارت و کنترل کنیم.

مزایای یک دفتر هوشمند

راحتی اگر کارکنان مستقیماً از طریق تلفن خود به کنترل دما و رطوبت دسترسی داشته باشند ، می توانند وضعیت مناسبی را در محل کار خود ایجاد کنند.
کارآیی کارکنان را بهبود ببخشید. بسیاری از وظایف می توانند خودکار باشند و کارکنان می توانند وظایف اصلی خود را متمرکز کنند. در نتیجه ، اهداف حرفه ای سریعتر و دقیق تر حاصل خواهند شد.
صرفه جویی در مصرف انرژی دمای هوشمند و روشنایی در محل کار باعث می شود تا از منابع انرژی به طور موثرتری استفاده شود و انرژی صرفه جویی شود.
امنیت را افزایش دهید. برخی از دستگاه های امنیتی مانند دوربین امنیتی و سنسورهای متصل به Wi-Fi برای امنیت سایت بسیار مفید هستند. علاوه بر این ، آنها می توانند شفافیت در انجام کار را افزایش دهند و فساد اداری را کاهش دهند.

ویژگی های دفتر هوشمند

ترموستات هوشمند

تنظیم درجه حرارت مناسب برای جمعیت انبوه مسئله بزرگی در ادارات و سازمان ها است. حسگر ترموستات هوشمند ، استفاده از الگوی کارکنان در استفاده از سیستم سرما و گرما را ثبت می کند. سپس ، دما را با توجه به عادت های آنها در زمان های مختلف روز تنظیم می کند. وقتی کارمندان از دفتر خارج می شوند ، ترموستات هوشمند سیستم سرما و گرما را خاموش می کند. (ترموستات هوشمند)

سیستم روشنایی هوشمند

با سیستم روشنایی هوشمند ، با ورود یا خروج کارکنان از اتاق ، چراغ ها خاموش و روشن می شوند. دیمرهای خودکار در این سیستم می توانند روشنایی هر نوری را در اتاق شما بر اساس نور روز تنظیم کنند.
امنیت را افزایش دهید

دوربین امنیتی ، قفل های هوشمند و سنسورهای درب / پنجره محبوب ترین دستگاه برای افزایش امنیت در دفاتر کار هستند. علاوه بر این ، می توانید نشان های فیزیکی را با سیستم دیجیتال جایگزین کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک برنامه نصب شده در تلفن هوشمند خود است تا بتوانید درها را از داخل یا خارج قفل کنید.

 

در مصرف انرژی صرفه جویی کنید

شما می توانید در محل کار خود انرژی زیادی صرفه جویی کنید و مهم نیست که شغل شما چیست. سیستم روشنایی هوشمند و سنسور دمای هوشمند نقش مهمی در صرفه جویی در انرژی دارند. هرگاه حسگرها تشخیص دهند که شخصی در اتاق وجود ندارد ، سیستم روشنایی ، سرما و گرما به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی به طور خودکار خاموش می شود.

علاوه بر این ، پرده هوشمند در فصل گرم در طول روز باز می شود تا با گرم نگه داشتن نور خورشید ، گرمای خورشید را کاهش دهد و در فصل سرما برای گرفتن گرمای خورشید کنار بکشد. به هر حال ، شما می توانید دستگاه های خانگی خود را برنامه ریزی کرده و از راه دور و همچنین دفتر هوشمند خود را کنترل کنید. این برنامه حتی می تواند مصرف انرژی را در زمان های مختلف به شما نشان دهد.

همکاری و رابطه

با اتوماسیون اتاق کنفرانس ، شما می توانید اتاق را راحت تر مدیریت کنید. سیستم برنامه ریزی هوشمند در اتاق کنفرانس می تواند برنامه جلسات را به شما یادآوری کند. تمام تجهیزات اتاق مانند پروژکتور و تخته می توانند هوشمند باشند تا زمانی که همه چیز در جلسه و سخنرانی ها دقیقاً پیش برود و هیچ چیز نمی تواند مانع موفقیت شما شود. تمام این تجهیزات فقط قسمت کوچکی از اتوماسیون است

آیا لوکس است یا ضروری؟

علی رغم مزایای انکارناپذیر دفتر هوشمند ، برخی از افراد بدبین اتوماسیون را امری بی فایده و لوکس می دانند. این ایده ممکن است برخی از صاحبان مشاغل را برای سرمایه گذاری برای دفتر هوشمند دچار تردید کند. معنای اتوماسیون بسیار بیشتر از کنترل نور و دما توسط تلفن های هوشمند است و می تواند آن را به عنوان عملکردی ایمن و کارآمد تعریف کند.

شما تصمیم خواهید گرفت که آیا دفتر کار شما هوشمند است یا خیر ، اما به خاطر داشته باشید که افزایش اندک در بازدهی تجاری شما می تواند یک مزیت رقابتی در بازار کسب و کار شما ایجاد کند. دیگر نیازی به یادآوری نیست که دفتر کار راحتی در جذب و حفظ بهترین استعدادها تأثیر بسزایی دارد.