مزایای فناوری ساختمان هوشمند و اینترنت اشیا در بخش خرده فروشی

خرده فروشی هوشمند تجارت بزرگ است. این مورد برای مراکز خرید فرودگاه درست است همانطور که برای تمام خرده فروشی های آجر و ملات ، از جمله مراکز خرید چند مستأجر ، که در آن نیاز به ردیابی هوشمند و فناوری مکان یابی محصول به سرمایه گذاری در اینترنت اشیا (IoT) ، مصنوعی دامن می زند ، صادق است. هوش (AI) ، CTTV و واقعیت افزوده (AR). در خرده فروشی ، تأکید مجدد بر ارائه تجربه برتر فروشگاهی به مشتریان ، باعث استقرار گسترده راه حل های اینترنت اشیا (IoT) در ساختمان هوشمند می شود.

طبق مجله فوربس ، اینترنت اشیا در صنعت خرده فروشی هر ساله بیش از 18 درصد رشد می کند و پیش بینی می شود تا سال 2022 به 1.2 تریلیون دلار برسد. از مدیریت موجودی کالا تا کنترل یخچال ، IoT هزینه های تجارت و ارائه بینش عملی را کاهش می دهد. که به افزایش سود تبدیل می شود.

فناوری ساختمان هوشمند چیست؟

فناوری ساختمان هوشمند متشکل از حسگرها و نرم افزارهایی است که فرایندها را برای کنترل عملیات ساختمان از جمله روشنایی ، کیفیت هوا ، تهویه مطبوع هوا ، امنیت ، مدیریت دارایی و بسیاری از عملکردهای مهم دیگر به طور خودکار انجام می دهد.

فناوری ساختمان هوشمند چگونه کار می کند؟

در یک اکوسیستم ساختمان هوشمند ، حسگرها ، ریز تراشه ها و کنترل کننده ها داده ها را جمع آوری می کنند و اقدامات خاصی را بر اساس آن داده ها آغاز می کنند.

سیستم ها می توانند تغییرات درون ساختمان را تشخیص دهند و بر اساس آن نور و دما را تنظیم کنند ، به صرفه جویی در انرژی ، صرفه جویی در هزینه و بهینه سازی زمان و توجهی که معمولاً برای چنین فعالیت هایی صرف می شود ، کمک کنند.

چگونه می توان ساختمان ها را به ساختمان های هوشمند تبدیل کرد؟

اینترنت اشیا محرک اصلی فناوری ساختمان هوشمند است. با ورود راه حل های هدفمندتر به بازار ، مالکان و مدیران ساختمان گزینه های بسیاری دارند که می تواند متناسب با نیازهای خاص آنها باشد.

هر ساختمانی می تواند یک ساختمان هوشمند باشد

در حالی که بیشتر ساخت و سازهای جدید فناوری ساختمان هوشمند را در نظر می گیرند ، خصوصیات قدیمی همچنین می توانند از طریق نصب استراتژیک سنسورهای خودکار و شبکه های حسگر از مزایای اینترنت اشیا استفاده کنند. پس از ایجاد یک پلتفرم ، راه حل های جدید با توجه به نیازهای تجاری به راحتی اضافه و اجرا می شوند.
فناوری ساختمان هوشمند و تأثیر آن بر صنعت خرده فروشی

در تلاش مستمر برای جلب رضایت مشتریان و آوردن آنها به فروشگاه های فیزیکی ، فعالیت های خرده فروشی از مهمترین برنامه های اینترنت اشیا هستند. چراغ های هوشمند ، برچسب های RFID ، حسگرهای قفسه ، و خروج بدون پول نقد / بدون کارت تنها تعدادی از فناوری هایی هستند که در حال تغییر شکل خرده فروشی هستند.

بسیاری از بزرگترین خرده فروشان قبلاً دست به کار شده اند. به عنوان مثال خرده فروش آمریکایی Walmart ، از سنسورهای اینترنت اشیا در 5000 فروشگاه خود برای تنظیم برودت و تشخیص فساد مواد غذایی استفاده می کند.

طبق IDC Retail Insights ، بیش از 60 درصد خرده فروشان در حال حاضر زیرساخت اینترنت اشیا را نصب کرده اند. 85 درصد دیگر برنامه برای راه اندازی سیستم عامل های اینترنت اشیا within طی یک سال و نیم آینده ، نشان دهنده یک تغییر قابل توجه به سمت حاکمیت داده محور است.

مزایای فناوری ساختمان هوشمند و اینترنت اشیا در بخش خرده فروشی

لیست مزایای فناوری اینترنت اشیا و هوشمند ساختمان برای بخش خرده فروشی تقریباً به همه جنبه های عملیات تجاری از جمله مدیریت ساختمان مربوط می شود.

برای کارمندانی که در فروشگاه ها کار می کنند ، کارهای روزمره مانند حفظ محیط راحت ، ایجاد امنیت در ورودی و برقراری ارتباط با مشتریان را ساده می کند.

برای مدیران ساختمان و مدیران فروشگاه ، از استفاده موثرتر از منابع پشتیبانی می کند ، بهره وری ساختمان را بهبود می بخشد و از طریق گزارشگری و تجزیه و تحلیل پیش بینی ، به کنترل هزینه های نگهداری کمک می کند.

اینترنت اشیا فرایندهای تجاری را بهینه و خودکار می کند ، خطاها را کاهش می دهد و دیدگاه های مهمی را می توان برای تصمیم گیری به موقع در مورد تجارت به کار برد. با این حال ، مانند هر تلاش عملی ، همه چیز با یک پایه محکم شروع می شود.

شبکه روشنایی اضطراری WBS Technology ، EMIoT ، دقیقاً چنین بستری است. این یک سیستم مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است که بنیادی قوی IoT ایجاد می کند که می تواند از طریق اتصال بلوتوث به هر دستگاهی متصل شود. دستگاه هایی مانند دزدگیرهای دود ، کنتورهای آب ، سیستم های تهویه مطبوع ، سیستم های امنیتی ، سیستم های ردیابی پرسنل و موارد دیگر ، پس از آن می توانند کنترل و خودکار شوند و عملیات را از انتها به انتهای دیگر بهبود بخشند.

EMIoT کارهایی بیش از تأمین نیاز به روشنایی اضطراری انجام می دهد. این همچنین یک بستر مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای ایجاد یک شبکه اینترنت اشیا فراهم می کند که می تواند به عملکرد خرده فروشی شما برای کارآمدتر ، سودآورتر و جذاب تر برای مشتریان وفادار شما کمک کند.