ارزیابی چالش های خانه های هوشمند برای بهبود شهرهای هوشمند آینده

شهرهای هوشمند ممکن است مانند آینده ای دور به نظر برسند ، اما چنین نیستند. با یک نگاه ساده به محیط پیرامون ما ثابت می شود که چیزهایی که همین چند سال پیش داستانی بودند ، اکنون واقعیت دارند. دستگاه های موجود در زندگی ما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و از راه دور دستورات را دریافت می کنند و اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) را ایجاد می کنند ، که به نظر می رسد سرانجام به سرعت سریع و قابل اعتماد برای اتخاذ مقیاس بزرگ در شهرهای دارای فناوری 5G در مسیر پیشرفت است. McKinsey & Company ارزش بازار اینترنت اشیا at را تا سال 2025 11.1 تریلیون دلار پیش بینی کرده است.

در این میان ، پیش بینی می شود تعداد خانه داران هوشمند تا سال 2023 از مرز 300 میلیون نفر بگذرد. ​​من خانه های هوشمند را به این منظور وارد می کنم زیرا آنها آزمایشگاه خوبی برای فناوری های هوشمند و خدمات متصل قبل از معرفی در مقیاس وسیع هستند. به عنوان مدیرعامل شرکتی که راه حل های امنیتی چند لایه را برای محافظت از وسایل در خانه های هوشمند توسعه می دهد ، ما دیده ایم که وسایل هوشمند واقعاً در خانوارهای آمریکایی تا چه اندازه گسترده هستند.

در شهرهای هوشمند پیشگام ، فقط در مقیاس بزرگتر ، مجبور به مواجهه با همان مواردی خواهیم شد که در خانه های هوشمند پیدا می کنیم. و هنگامی که ما در مورد کل شهرها صحبت می کنیم ، بهتر از در امان ماندن است.

آنچه فناوری های خانه هوشمند در خانه انجام می دهند

راه حل های هوشمند در دسترس هستند. در دهه 90 ساخت بیل گیتس هفت سال طول کشید تا خانه هوشمند خود را بسازد ، اما اکنون اکثر مردم در کمتر از یک ماه می توانند این کار را انجام دهند. صحبت در مورد هر راه حل تنها از حوصله این مقاله خارج است ، اما ما شاهد سه عنصر ارزشمند هستیم که دستگاه های متصل به بازار مصرف وارد می کنند:
استراتژی خانه هوشمند سامسونگ به این عناصر اصلی وابسته است

• حفاظت انرژی

صرفه جویی در مصرف انرژی یک نگرانی اساسی است و سیستم های روشنایی هوشمند دارای ویژگی های سازگار با محیط زیست مانند تنظیم روشنایی خود بر اساس در دسترس بودن نور روز یا حضور شخصی در اتاق هستند. اگرچه این یک چیز عالی برای افراد در خانه است ، اما فناوری های شهر هوشمند می توانند با استفاده از آن روشنایی پویایی ایجاد کنند که هر زمان که افراد یا وسایل نقلیه در حال حرکت در مجاورت نباشند ، کم می شود.

• روال های پویا و استفاده از منابع

هر چیزی از تخت گرفته تا ماشین ظرفشویی یا توستر می تواند هوشمندانه باشد ، به شما اجازه می دهد بیشتر کارهای روزمره را خودکار کنید. توستر هوشمند می تواند دقیقاً پنج دقیقه پس از ترک دوش هوشمند خود را روشن کند تا به شما زمان کافی برای لباس پوشیدن و آماده شدن برای صبحانه را بدهد. خدمات شهری تفاوتی ندارند و ممکن است به محض مشاهده نشانه های افزایش جریان ترافیک ، شاهد قرار دادن سنسورها و علائم دیجیتالی جاده برای هدایت ترافیک در خیابان های بدون ازدحام باشیم.

• حذف حدس و گمان

آیا جعبه بستر گربه شما نیاز به نظافت دارد؟ هزاران نفر وقت خود را برای پرسیدن این سوال تلف نمی کنند زیرا آنها از جعبه های زباله خود تمیز استفاده می کنند که همه آنها را خود شسته ، ضد عفونی می کنند ، خشک می کنند و پر می شوند. حذف حدس و گمان باعث صرفه جویی در وقت می شود. در مقیاس ، سطل های آشغال و ظروف هوشمند می توانند با حذف حدس و حدس و دوره های طولانی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای بهینه سازی برنامه های جمع آوری زباله ، یکی از گران ترین خدمات شهرهای هوشمند را بهینه کنند.

چیزهایی که ممکن است اشتباه پیش بروند

با وجود همه کارهای شگفت انگیزی که دستگاه های اینترنت اشیا connected متصل می توانند انجام دهند ، آنها همچنین وابستگی هایی ایجاد می کنند ، که می توانند در مقیاس شهر بسیار بی ثبات باشند. حملات مخرب و امنیت دستگاه هنوز مسئله ای نیست. دستگاه های اینترنت اشیا اغلب قدرت کافی برای اجرای هرگونه راه حل ضد بدافزار را ندارند و اتصال مستقیم این دستگاه ها به اینترنت می تواند سایر دستگاه های موجود در شبکه خانگی را آسیب پذیر کند. این بدان معنی است که هر قسمت از یک سیستم متصل باید ایمن باشد.

یک روش برای امنیت سایبری اینترنت اشیا ، محافظت در ورودی (روتر) است ، که می تواند از دسترسی مستقیم به دستگاه های آسیب پذیر جلوگیری کند. بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های خود را قفل می کنند و قابلیت اتصال آنها را از طریق cloud هدایت می کنند و اگرچه بهتر از باز ماندن درگاه ها بر روی دستگاه است ، اما می تواند چالش های جدیدی ایجاد کند.

یک مثال خوب ، قطعی اخیر برق Google است که در آن Google Home به طور کلی عملکرد را متوقف کرد. همانطور که یکی از کاربران در توییت خود نوشت ، “من اینجا در تاریکی و در اتاق کودک نوپای خود نشسته ام زیرا نور توسطGoogle Home کنترل می شود. در حال حاضر دوباره فکر کنید … خیلی زیاد.” و این یک اتفاق منفرد نبود.

قطع برق در زیرساخت های وب آمازون باعث شد بسیاری از خانه های هوشمند نتوانند کار کنند. رومباس تمیز کردن را متوقف کرد. وقتی کسی به درب نزدیک می شود ، هشدار به زنگ درهای خانه متوقف می شود.

این حوادث بخشی قابل درک از نوآوری است که همیشه دارای مزایا و معایبی است. اما همانطور که در سال های آینده به سمت اتصال بیشتر می رویم ، باید شکاف های فناوری را در نظر بگیریم که اگر برنامه پشتیبان نداشته باشیم ، ممکن است کل شهرها را به خطر بیندازد.

قرار دادن اندیشه در شهرهای هوشمند امروز

شهرهای هوشمند فرصت هایی را برای استفاده از رایانش فراگیر به نفع جوامع محلی فراهم می کنند. آنها می توانند نقشی حیاتی در مقابله با چالش های شهرنشینی ، توزیع انرژی ، بهداشت ، ایمنی عمومی و پایداری داشته باشند. تورنتو ، سانفرانسیسکو و تل آویو در حال حاضر با استفاده از فن آوری های مدرن ، ارتباط بهتری را برای شهروندان به ارمغان می آورند و آنها را به بخش بزرگی از تصمیمات شهرداری تبدیل می کنند.

برای پیشبرد تصویب شهر هوشمند ، شرکتهای موجود در این فضا باید بر روی دو زمینه اصلی تمرکز کنند: محافظت در برابر دسترسی از راه دور مخرب و ایجاد بازدهی برای وابستگی به ابر. طبق تجربه ما ، امنیت سطح شبکه یا دروازه یک راه حل مطمئن برای جلوگیری از دسترسی از راه دور بوده است. شرکت های امنیتی همچنین برای تأمین امنیت در مقیاس هر دستگاه متصل باید با ارائه دهندگان خدمات اینترنت و OEM ها همکاری کنند.

منبع : فوربز