چگونه از خانه هوشمند خود در برابر هکرها محافظت کنیم

خانه هوشمند ما یک شگفتی آینده نگرانه است ، اما وقتی می توان دوربین ها را برای جاسوسی از ما هک کرد ، میکروفون های بلندگوهای هوشمند را می توان با لیزر دستکاری کرد و کل سیستم های امنیتی را می توان با یک پلاگین هوشمند به خطر انداخت ، اگر در مورد اتصال خانه به اینترنت.

اما نیازی به اجتناب از مزایای دستگاه های هوشمند خانگی نیست. ترفند این است که خطرات را بشناسید و از ویژگی های امنیتی موجود استفاده کنید. چه یک شبکه کامل از وسایل آشپزخانه هوشمند داشته باشید یا فقط یک دستیار صوتی ساده ، مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید هیچ کس با وسایل شما خراب نمی شود.

آنچه را که نیاز دارید در نظر بگیرید

قبل از عجله برای سفارش بلندگوی هوشمند ، ترموستات یا زنگ درب ویدئویی ، هنگام راحتی و تعادل با امنیت و حریم خصوصی ، میزان راحتی خود را در نظر بگیرید. یک دوربین امنیتی ممکن است به نوعی از محافظت برخوردار باشد ، اما آیا با بارگذاری فیلم در اینترنت مشکلی ندارید؟ دستیار صوتی مانند الکسا هرگز نمی خوابد ، همیشه گوش به فرمان شما است. آیا این وحشتناک است یا مزیت؟ آنچه را که از یک خانه هوشمند نیاز دارید ، دریابید و اینکه حریم خصوصی برای شما راحت تر است.

شبکه Wi-Fi خود را ایمن کنید

خارج از جعبه ، اکثر روترها یا ایمن نیستند یا از یک رمز عبور عمومی مانند “سرپرست” استفاده می کنند و این امر باعث می شود هکرها به راحتی هک کنند و به دستگاه های متصل به روتر شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که شبکه Wi-Fi خود را با یک گذرواژه قوی ایمن کنید. نحوه انجام این کار بر حسب دستگاه کمی متفاوت است ، اما اصول اولیه یکسان است. در اینجا نحوه شروع کار آمده است.
بسیاری از روترها از نام خاص مدل نیز استفاده می کنند که ممکن است هکرها بتوانند به راحتی آن را شناسایی کنند. بنابراین SSID (Service Set Identifier) ​​را تغییر دهید ، که فقط نام شبکه Wi-Fi شماست

گذرواژه های حساب خود را مدیریت کنید

اکنون که شبکه Wi-Fi را ایمن کرده اید ، باید از دستگاه ها و سرویس های جداگانه ای که به آن متصل هستند نیز محافظت کنید. بسیاری از دستگاه های هوشمند از طریق یک برنامه تلفن همراه متصل کنترل می شوند ، و شما باید با هر یک حساب کاربری تنظیم کنید. استفاده از رمز عبور مشابه برای همه کارها راحت است ، اما یک کابوس امنیتی است. اگر یکی از آن حساب ها شکسته شود و رمز ورود آن در معرض دید باشد ، اکنون هکرها بالقوه کلیدهای همه حساب های دیگر را دارند که شما از آن رمز عبور استفاده کرده اید. فقط از کاربران دوربین دیزنی + و Nest استفاده کنید. در عوض ، از یک مولد رمز عبور تصادفی برای تولید کدهای سخت حدس و از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید تا آنها را برای شما بخاطر بسپارد

احراز هویت دو عاملی را فعال کنید

رمزهای عبور قوی یک چیز است ، اما شما می توانید با فعال کردن احراز هویت دو عاملی در سرویس هایی که از آن پشتیبانی می کنند ، یک قدم جلو بروید. سپس برای آن حساب ها به گذرواژه شما ، به علاوه شکل دوم احراز هویت احتیاج دارید – معمولاً یک کد شش رقمی است که از طریق پیام متنی ارسال می شود یا از طریق یک برنامه احراز هویت مانند Google Authenticator یا Authy ایجاد می شود. بنابراین حتی اگر یک هکر رمزعبور شما را بدست آورد ، بدون آن کد شش رقمی نمی تواند وارد حساب شما شود.

بسیاری از دستگاه های خانه هوشمند از 2FA پشتیبانی می کنند ، از جمله Amazon Echo ، Arlo ، Google Nest ، Ring و موارد دیگر. راهنمای ما از طریق افرادی که آن را دارند و نحوه تنظیم آن اجرا می شود.