چگونه از خانه هوشمند خود در برابر هکرها محافظت کنیم

خانه هوشمند ما یک شگفتی آینده نگرانه است ، اما وقتی می توان دوربین ها را برای جاسوسی از ما هک کرد ، میکروفون های بلندگوهای هوشمند را می توان با لیزر دستکاری کرد و کل سیستم های امنیتی را می توان با یک پلاگین هوشمند به خطر انداخت ، اگر در مورد اتصال خانه به اینترنت.

اما نیازی به اجتناب از مزایای دستگاه های هوشمند خانگی نیست. ترفند این است که خطرات را بشناسید و از ویژگی های امنیتی موجود استفاده کنید. چه یک شبکه کامل از وسایل آشپزخانه هوشمند داشته باشید یا فقط یک دستیار صوتی ساده ، مراحلی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید هیچ کس با وسایل شما خراب نمی شود.

آپدیت فریمور

Firmware نرم افزاری سطح پایین است که به روتر و دیگر ابزارهای اینترنت اشیا (IoT) شما قدرت می بخشد. شرکت ها رفع اشکالات و ویژگی های جدید را از طریق اینترنت ارائه می دهند و بسیاری از دستگاه ها هنگام اتصال به Wi-Fi به طور خودکار به روز می شوند. ثبت دستگاه هوشمند خود در تولید کننده می تواند از ورود این به روزرسانی ها به ابزارهای شما اطمینان حاصل کند.

با این حال ، هنوز بسیاری از دستگاه ها وجود دارند که برای دریافت جدیدترین موارد خوب و وصله های امنیتی به شما نیاز دارند تا بر روی دکمه “به روزرسانی” فعالانه ضربه بزنید یا کلیک کنید این بروزرسانی ها را نادیده نگیرید. دستگاه خود را پیکربندی کنید تا به طور خودکار به روز شود یا یک یادآوری تنظیم کنید تا به طور مرتب به روزرسانی شود. اجرای نسخه های سیستم عامل قدیمی می تواند دستگاه شما را در معرض خطر نفوذ هکرهایی قرار دهد که به دنبال بهره برداری از نقص های وصله نشده هستند.

آمازون ، Arlo ، Google ، Ring ، Wyze و دیگران جزئیاتی درباره نحوه بررسی و به روزرسانی سیستم عامل شما دارند.

روترهای قدیمی را جایگزین کنید

احتمال این وجود دارد که احتمالاً در چند سال گذشته گوشی هوشمند و شاید لپ تاپ خود را به روز کرده باشید. اما روتر شما چطور؟ آیا مدت زیادی است که گرد و غبار را در یک قفسه جمع می کند؟ اگر عملکرد اینترنت شما هنوز دردسر ندارد ، مطمئناً امنیت دستگاههای متصل شما به خطر افتاده است. روتر پیری به معنای پیری پروتکل های امنیتی و دسترسی آسان تر برای بازیگران بد است.

جدیدترین استاندارد اینترنت خانگی Wi-Fi 6 است که هنوز هم در بازار جذاب شده است. اگرچه نیازی نیست که سریعاً روتر خود را تمام کنید و یک روتر جدید تهیه کنید ، اما باید این نکته را در ذهن داشته باشید زیرا دستگاه فعلی شما با فناوری جدید سازگار نخواهد بود. اگر به دنبال روتر جدیدی رفته اید ، لیست بهترین مسیریاب ها ، بهترین روترهای بازی و بهترین شبکه های شبکه Wi-Fi PCMag را بررسی کنید.

شبکه را تقسیم کنید

در یک هشدار FBI در سال 2019 آمده است که “یخچال و لپ تاپ شما نباید در یک شبکه باشند. خصوصی ترین و حساس ترین اطلاعات خود را در یک سیستم جداگانه از سایر دستگاه های اینترنت اشیا خود نگه دارید.” از این گذشته ، هکرها معمولاً سعی در دسترسی به یخچال شما ندارند. آنها معمولاً می خواهند به شبکه بی سیم آن نفوذ کنند تا داده های مهم دستگاه های دیگر شما را بدزدند.

بیشتر روترها به شما امکان می دهند یک شبکه ثانویه برای میهمانان ایجاد کنید ، که می تواند برای آن دستگاه های خانه هوشمند نیز استفاده شود. این امر نه تنها پهنای باند را برای مرور و پخش جریانی پاک می کند ، بلکه می تواند دستگاه های متصل شده شما را از اطلاعات با ارزش تری که در لپ تاپ و تلفن های شما ذخیره شده اند جدا کند. اگر هک شوید ، بدافزار آلوده به وسایل خانه هوشمند شما بعید است باعث پرش و آلوده شدن دستگاهها در شبکه اصلی شما شود.

شبکه خود را کنترل کنید

اگر هنوز نگران امنیت شبکه هستید ، دستگاه های خاصی وجود دارند که شبکه شما را از نظر آسیب پذیری کنترل می کنند. به عنوان مثال Firewalla را به شبکه خود اضافه کنید و می توانید همه دستگاه های شبکه و اقدامات آنها را مشاهده و مدیریت کنید. Bitdefender Box 2 گرانتر است ، اما از دستگاه های اینترنت اشیا در شبکه شما محافظت می کند و همچنین دسترسی نامحدود به نرم افزار Bitdefender را نیز شامل می شود.